Stichting Garantiewoning

Goedkeuring nieuwe regelingen per 1 januari 2024

Al geruime tijd voeren drie waarborgende instellingen (BouwGarant, SWK en Woningborg) het keurmerk van de Stichting GarantieWoning op een groot deel van hun regelingen: de modelovereenkomsten en garantie- en waarborgregelingen. Deze regelingen zijn onlangs aangepast onder andere aan de hand van vernieuwde wetgeving (zoals de Omgevingswet en Wet kwaliteitsborging voor het bouwen). De Stichting GarantieWoning is verheugd dat zij aan deze geactualiseerde regelingen het keurmerk heeft kunnen verlenen. Deze zullen per 1 januari 2024 door de waarborgende instellingen in gebruik worden genomen.

De Stichting GarantieWoning gaat verder zonder Vereniging Eigen Huis
23 februari 2015

VEH heeft aangegeven de Stichting te verlaten. Het bestuur betreurt het besluit van VEH omdat het waardevolle stelsel van Garantie- en waarborgregelingen al lange tijd gebaseerd is op bilateraal overleg tussen consumenten en producenten.

De komende maanden wordt gewerkt aan de formele ontvlechting en het afwikkelen van wat praktische zaken. Het vertrek van VEH zal geen directe gevolgen hebben voor de Stichting, de garantie- en waarborgregelingen en de bescherming van de consument.

Sluiten